EVELIEN VAN DOOREN

PSYCHOLOOG / PSYCHOTHERAPEUT TE LOKEREN

Contactgegevens

Van Dooren Evelien
Klinisch neuropsycholoog - psychotherapeut i.o.

Praktijkadres:
Buisschootstraat 2
9160 Lokeren

GSM: 0495/63 41 16
E-mail: evelienvandooren@psycholoog.be

Erkend psycholoog bij de Psychologencommissie, erkenningsnummer 892114094
Lid van BFP, VVKP en VVPT.


Werkdomein

psychodynamische kindertherapie (speltherapie, ouderbegeleiding, ouder-kindtherapie): vanuit een ontwikkelingsgericht perspectief samen zoeken naar wat moeilijk loopt en hoe we dit kunnen aanpakken, op het tempo van het kind.

neuropsychologisch onderzoek (intelligentie, aandacht & concentratie, executieve functies…), evt. in functie van het opstellen van een sterkte-zwakteprofiel.


Thema's

Gedrags- en emotionele moeilijkheden (complex trauma, woedebuien, angst, separatiemoeilijkheden, sociale problemen, omgaan met verlies, omgaan met een beperking of anders zijn,…)


Doelgroep

Kinderen en jongeren tussen 0-18 jaar
Kinderen met licht tot matig verstandelijke beperking


Werkervaring

- MFC De Hagewinde in Lokeren (2011-1014)
- MPI Zonneken in Sint-Niklaas: vervanging afdelingsverantwoordelijke type 2 (2014-2015)
- Psychologenpraktijk voor kinderen en jongeren Lochristi, meer info op www.praktijkcentrumlochristi.be
- Diagnostisch onderzoek bij Dienst voor logopedie Lynn Lammens en Logoteam Zaman (Lokeren) en Het logopediehuis (Gavere)
- Afdelingspsycholoog kinder- en jeugdpsychiatrische afdeling Fioretti PC Guislain (2016-2018)
- Psycholoog dubbeldiagnose mobiel careteam PANGG Antwerpen (2018-…)


Diploma's en opleidingen

- Master in de klinische psychologie (UGent, 2012)
- Permanente vorming klinische neuropsychologie (UGent i.s.m. KULeuven en VUB, 2013-2015)
- Postgraduaat psychodynamische kinderpsychotherapie (KULeuven, 2015-2019)
- korte vormingen rond wederzijds emotionele beschikbaarheid, misbruik en mishandeling bij kleuters,...


Praktische info

De consultaties zijn op afspraak. Een afspraak maken kan telefonisch of via e-mail. In een verkennend gesprek wordt de hulpvraag verder uitgeklaard.
Indien nodig wordt een diagnostisch traject gestart. Dit kan neuropsychologisch onderzoek zijn, een belevingsonderzoek (waarin de belevingswereld van het kind bekeken wordt aan de hand van tekeningen, prenten,…) of beide.
Op basis van de bekomen info uit vorige fases wordt samen met de ouders en het kind gekeken naar de mogelijkheden voor verdere begeleiding. Dit kan individuele (spel)therapie zijn, maar ook ouder-kindtherapie, psycho-educatie of ouderbegeleiding. Uiteraard kan dit opnieuw besproken worden tijdens het therapieproces.